Rabo ClubSupport trajecten van start

Afgelopen weken en komende week zijn we, in opdracht van de Rabobank, gestart met de intake gesprekken bij verenigingen die zich aangemeld hebben bij Rabo ClubSupport.

Verenigingen in Drenthe konden zich, tot eind mei, aanmelden bij de Rabobank om in aanmerking te komen voor ClubSupport. Er was veel animo vanuit sport en kunst- cultuur verenigingen/organisaties. Vanuit alle aanvragen zijn er 15 verenigingen/organisaties geselecteerd voor 1-op-1 advisering en ondersteuning.

Elk traject starten we met een intake gesprek. Tijdens een intake gesprek gaan we dieper in op de vraag van de verengingen. Hoe ziet de vereniging er nu uit, wat is de huidige situatie en wat is de gewenste situatie. Wat is er vervolgens nodig om het probleem op te lossen? Wat kan het beste als eerste aangepakt worden? We komen veel vragen tegen om te helpen bij het vinden en binden van vrijwilligers, ledenwerving, sponsoring en het opstellen van een algemeen beleidsplan. Elke intake leidt tot een traject op maat.

Afgelopen week kregen we bijvoorbeeld de vraag: “We willen meer mini’s bij de vereniging.” Tijdens de intake kwamen we er met elkaar achter dat naast meer mini’s de vereniging ook behoefte heeft aan andere zaken. Meer vrijwilligers, betere ledenbetrokkenheid en uitbreiding van kader. Dit alles om samen weer een vereniging te zijn waar de leden en het dorp trots op kunnen zijn. Een ander voorbeeld: een Schilderskring in de provincie heeft (inmiddels) enorm hoge kosten voor gas en stroom en willen graag hun gebouw verduurzaam. Ook daar kunnen we adviseren en begeleiden.

Zoals gezegd leidt elke intake naar een traject op maat. We zijn enorm trots dat we samen met de Rabobank optrekken in dit project om clubs te helpen bij de uitdagingen waar ze voor staan.

Als uw vereniging ook behoefte aan ondersteuning, neem dan gerust eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Schrijf je direct in