Geslaagde online bijeenkomst ‘gezondere sportomgeving’ en uitreiking certificaat

Woensdagavond 20 januari jl. namen 10 sportverenigingen, een zwembad en dorpshuizen uit Hoogeveen en De Wolden deel aan de onlinebijeenkomst ‘gezondere sportomgeving’. De bijeenkomst werd georganiseerd door JOGG Hoogeveen/De Wolden in samenwerking met Team:Fit.

De aanwezigen ontdekten hoe eenvoudig het is om de kantine gezelliger én gezonder te maken. Friet en de biertap hoeven bijvoorbeeld niet uit het assortiment gehaald te worden, maar hiernaast een betere keuze bieden en deze aantrekkelijk maken. Zo wordt de gezondere keuze de makkelijke keuze. Een aantal aanwezigen hebben al aangegeven dat ze een vervolgafspraak willen met Team:Fit.

Overhandiging zilveren certificaat

Marloes van Schaik van de Hoogeveense Hockeyclub (HHC) vertelde over hoe zij aan de slag gegaan zijn met de thema’s voeding, roken en alcohol. Wethouder Janita Tabak verraste de hockeyclub met het behalen van het zilveren certificaat. Hiermee laat de vereniging zien dat zij gezondere keuzes aanbieden in de kantine en dit geborgd hebben in het beleid. Naast HHC is Sportcafé De Twee Gezusters ook aan de slag geweest met Team:Fit, zij hebben een bronzen certificaat behaald.

Schrijf je direct in