Sponsoring

HOE IS HET MET DE SPONSOR INKOMSTEN BINNEN DE CLUB?

Sponsoren zijn een belangrijke inkomstenbron voor de vereniging. Bovendien geven sponsoren de club ook een bepaalde uitstraling. Het is toch mooi dat ieder team een sponsorlogo op het shirt heeft en de reclameborden langs de velden zorgen voor welkome aankleding. Wordt het steeds lastiger om nieuwe sponsoren te vinden? Gaan de bedragen die huidige sponsoren investeren naar beneden? Maakt de penningmeester zich zorgen om de komende economische crisis? En zorgt de corona uitbraak misschien voor nog meer onzekerheid over de sponsorinkomsten? We leven in onzekere tijden, ook als het gaat om sponsoring.

De sponsorcommissie doet keihard zijn best en toch blijft het spannend of alle sponsoren zich volgend jaar weer aan de club willen verbinden. Of ligt de verantwoordelijkheid voor de sponsoring misschien nog op de bestuurstafel en vinden alle bestuursleden dit een hoofdpijn dossier? Wij kunnen je helpen! We kunnen samen meer sponsoren werven, we kunnen ondersteunen bij het verbeteren van de relatie met jullie sponsoren en we kunnen helpen bij het opstellen van een sponsorplan om ook de komende jaren verzekerd te zijn van stabiele sponsorinkomsten!

Sponsoring: ondersteuning relatiebeheer sponsoren

Heb je voldoende borden langs de lijn, maar ontbreekt het aan shirt sponsoren? Klaagt de hoofdsponsor wel eens dat de sponsoring te weinig oplevert? Of zijn er voldoende sponsoren, maar kosten ze haast meer dan ze opleveren, omdat ze verwachten dat ze bij elke wedstrijd gratis consumpties kunnen halen in de kantine? Als het gaat om relatiebeheer gaat het vooral om het managen van verwachtingen.

Lees hier verder

Sponsoring: cursus succesvol sponsoren werven

Sponsoring is alleen maar goodwill. Dat geldt voor een deel van je sponsoren vast en zeker, maar kan dit ook anders? In tijden van economische onzekerheid is sponsoring voor veel bedrijven niet vanzelfsprekend. Ze willen echt nog wel iets, maar het moet wel meerwaarde hebben. Bovendien is het doen van grote investeringen een risico. Je zult op zoek moeten naar de juiste sponsormatch. Net als voor je vrijwilligers geldt ook voor je sponsoren dat ze waardering willen voelen, je zult moeite voor ze moeten doen, het zal de sponsor ook iets op moeten leveren. Met deze cursus helpen we jou en de club bij het vinden van nieuwe sponsoren. Ervaring leert dat aan het einde van de cursus de sponsorbegroting ruim is verbeterd en er een mooi sponsormodel staat.

Lees hier verder
De specialist
Anne Prins

Mijn naam is Anne Prins, sinds 1999 Senior Verenigingsadviseur bij SportDrenthe. Uiteraard ben ik dan ook betrokken bij Sportclub Drenthe. Vanuit mijn functie ben ik 3-4 avonden op pad om verenigingen te adviseren/helpen

aprins@sportdrenthe.nl
Laatste Nieuws

Bel mij terug over dit onderwerp

Wij gebruiken het e-mailadres voor en bevestigingsmail. Mochten wij geen contact met je kunnen krijgen dan ontvang je daarover een e-mail.